نکات مهم قبل از خرید پرینتر دست دوم

پرینتر ها امروزه جزو وسایل پر کاربرد می باشند. پرینتر ها انواع مختلفی دارند که هر کدام امکانات منحصر به خود را دارند. قیمت پرینتر ها به کیفیت، کارایی، ویژگی ها و ... دارد. با توجه به نکاتی که در این بین گفته می شود،می توانید پرینتر های دست دوم یا همان کارکرده را با قیمتی بسیار مناسب نسبت به پرینترهای نو یا همان کارنکرده تهیه کرد.

 

اگر شما از پرینتر استفاده زیادی نمی کنید، خرید پرینتر دست دوم هزینه های شما را تا حد زیادی کاهش داده و صرفه اقتصادی دارد. اما برای انتخاب راحت و درست در بین پرینتر های کارکرده، باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها می پردازیم.
نکات مهم جهت خرید پرینتر دست دوم

یکی از قسمت های اصلی و مهم در پرینتر ها، کارتریج آن می باشد. کارتریج در واقع همان مخزن رنگ مورد استفاده در زمان چاپ می باشد. کارتریج در کیفیت چاپ تاثیر بسیار زیادی دارد. به همین دلیل در زمان خرید از سالم بودن کارتریج دستگاه چاپ اطمینان حاصل کنید. دقت داشته باشید که کارتریج تونر ریزی نداشته و مخزن تونر آن شارژ شده باشد.


البته کارتریج ها به دو دسته لیزری و جوهرفشان تقسیم می شوند که می توانید با توجه به نیازتان، از بین این دو انتخاب کنید.
در زمان خرید از مراکز فروش دستگاه های دست دوم در مورد گارانتی محصول بپرسید و کارت گارانتی از آن ها بگیرید. زیرا بسیاری از پرینتر ها بعد از تعمیر برای فروش گذاشته می شوند و امکان خراب شدن آن ها وجود دارد.


موجود بودن درایور دستگاه مورد نظر در بازار و یا پیش فروشنده یکی از دیگر مواردی است که در هنگام خرید باید به آن دقت داشته باشید. زیرا با عوض کردن ویندوز لپ تاپ و یا کامپیوتر در صورت موجود نبود درایور، پرینتر غیر قابل استفاده می شود و باید پرینتر جدیدی را تهیه کنید.

 


قطعات بسیاری از پرینترهای قدیمی موجود در بازار ساخته نمی شود و اگر قطعه ای از آن پرینتر ها خراب شود، شما قادر به تعمیر دوباره آن نخواهید بود. برای همین پرینترهایی را انتخاب کنید که بتوانید قطعات مختلف آن را در بازار پیدا کنید.
سرعت پرینت گرفتن پرینتر نیز دارای اهمیت زیادی می باشد. هر چقدر تعداد برگه های پرینت شده در دقیقه بیشتر باشد، پرینتر بهتر می باشد.

 

  • قبل از خرید پرینتر را تست کنید تا تصویرهای چاپ شده توسط آن کثیف و تونر ریزی شده نباشد.
  • سعی کنید پرینتر را از مارک های بهتر و معتبر تر انتخاب کنید.
  • دقت کنید که دستگاه پرینتر کاغذ ها را جمع نکند.


تفاوت پرینتر نو و پرینتر دست دوم

بیشترین تفاوت پرینتر نو و پرینتری که یک و یا دو سال کار کرده در تعداد صفحاتی می باشد که می تواند در دقیقه چاپ کند. 
قیمت پرینترهای نو بسیار بالاتر می باشد، اما پرینترهای دست دوم در هر رنج قیمتی که بخواهید وجود دارند.


نکات نگهداری دستگاه پرینتر:

  • برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ درون دستگاه، از کاغذهای استاندارد برای پرینت گرفتن استفاده کنید.
  • کارتریج پرینتر را پس از یک ماه استفاده از دستگاه خارج کرده و آن را تمیز کنید.
  • کارتریج دستگاه را فقط در مواقع خاص مثل: زمان تمیز کردن داخل کارتریج از دستگاه خارج کنید. زیرا کارتریج از قطعات حساس می باشد و کوچک ترین ضربه ای می تواند به آن آسیب برساند.
  • اگر به مدت طولانی قصد استفاده از پرینتر را ندارید، بهتر است آن را از برق بکشید.
  • توجه به همین نکات می تواند در طول عمر دستگاه پرینتر شما تاثیر زیادی بگذارد.

 

کارتریج دستگاه ها

کارتریج ها عمدتا به دو دسته جوهر افشان و لیزری تقسیم می شوند. کارتریج جوهر افشان همان مخزن رنگ دستگاه چاپگر  می باشد که از سه رنگ زرد، قرمز، آبی و مشکی تشکیل شده است. بعضی از پرینتر ها دارای 6 رنگ و بعضی دیگر دارای 8 رنگ می باشد.
کارتریج لیزری در مخزن تونر پرینتر می باشد که با تونر شارژ می شود.

 


انواع پرینتر ها

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیاز ها، پرینتر ها هم برای افزایش کارایی تکامل پیدا کرده اند. از انواع مختلف آن ها می توان به پرینتر های جوهر افشان 6 رنگ، پرینتر جوهر افشان 4 رنگ، پرینترهای لیزری تک کاره، پرینتر لیزری سه کاره، پرینتر سوزنی، پرینتر حرارتی، لیبل پرینتر و ... اشاره داشت که هر کدام از آن ها نیز مدل های مختلفی دارند.
 
با توجه به نیازتان می توانید از پرینتر های مختلفی استفاده کنید. برخی از این پرینتر ها نه تنها کار پرینت را انجام می دهند بلکه کار های دیگری را نظیر: اسکن، کپی، دریافت و ارسال فکس را نیز انجام می دهند. به این پرینتر ها پرینتر چندکاره یا چهارکاره می گویند. شما می تواند مدل های دست دوم با کیفیت این پرینتر ها را در بازار پیدا کنید. این پرینتر ها مزایای زیادی دارند که می توان به قدرت زیاد، انجام چندین کار به صورت همزمان و ... اشاره کرد.
 
اگر کار های ساده ای مثل: چاپ عکس های سیاه و سفید، پرینت متن انجام می دهید، می توانید از پرینترهای سیاه و سفید خریداری کنید و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.
پرینتر های سه بعدی نسل جدیدی از پرینتر ها می باشد که به صورت سه بعدی کار پرینت را انجام می دهد. موادی چسبنده که بر روی پودر ها پاشیده می شود و با تکرار این کار به صورت لایه لایه شکل مورد نظر چاپ می شود.
پرینتر های خطی از ساده ترین انواع پرینتر ها هستند که اطلاعات را به صورت خطی چاپ می کنند.
 
پرینترهای صنعتی یا جت پرینترها معمولا در کارخانه ها و واحدهای صنعتی استفاده می شوند. آن ها برای چاپ بارکد، قیمت، تاریخ، وزن محصول، نام شرکت، لوگو و ... در روی سطوح مختلفی نظیر: شیشه، مقوا، آلومینیوم، سنگ ها، فلز ها، لوله ها، کارتون ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند.
 
پرینتر های LED شبیه به پرینترهای لیزری است و فقط به جای لیزر از تابش یک نور برای چاپ تصاویر استفاده می کند.
 
 

سایت در حال به روزرسانی است: مشاوره و خرید: ۴۵۴۱۲۰۰۰-۰۲۱